måndag 9 januari 2012

Model 6 Del 1

Då har 2012 börjat och jag har precis blivit arbetslös. Så vad gör man nu då. Ja du årets första modell rellaterade inköp blev detta.
4400 kr senare. Nu jävlar skall jag lära mig modellbyggets alla hemligheter =)
Så i väntan på att den skall dimpa ner i brevlådan tänkte jag börja på en Tamiya Stuart.
Detta är en liten modell som jag fick av en byggare på ipms forumet. Den var 90% byggd när jag fick den. Men baktanken är att jag har 2 liknande byggmodeller som väntar, en Tamiya M5 + Resin kit, samt en AFV Club Stuart. Så denna skall ligga som grund till de andra två.
Jag testade prima med en spray från Clase Ohlsson med namnet Pro Paint. Resultatet blev mycket bra. Dock måste jag bygga upp ett spray boot av något slag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar